2016-05-10 07:10Pressmeddelande

Tre snabba med Haninges snabbaste mäklare

MOHV är den rikstäckande mäklarbyrå i Sverige som hade snabbast försäljningstider under årets första kvartal enligt en sammanställning från Booli.se och Hittamäklare. MOHVs snittid var under perioden 10 dagar per försäljning och den allra snabbaste enskilda mäklaren i Haninge var Sofia Branting på MOHV.

Här kommer tre snabba med Haninges snabbaste mäklare Sofia Branting:

13 dagars försäljningstid gör dig till snabbaste mäklaren i Haninge, hur jobbar du för att genomföra så effektiva försäljningar?

- Bra förberedelser och rätt och tydlig information i annonsen är viktigt. Vi på MOHV mäklar på ett effektivt sätt, vi kontaktar spekulanter som hör av sig på en gång och hjälper dem och besvarar deras frågor. Så snart vi får in ett nytt uppdrag börjar vi sprida detta till kunder och spekulanter som vi träffar och som kanske har tackat nej till en annan bostad. Givetvis ska de ha ett klart lånelöfte. Vi har dessutom stenkoll på slutpriserna i området.

Vad tror du om marknaden i Haninge resten av året, kommer den och du att fortsätta vara lika snabba?

- Jag tror att utbudet kommer att minska något och eventuellt att det kommer att ta något längre tid med försäljningarna, men i övrigt tror jag att marknaden kommer att vara ganska lik dagens marknad.

Har du något smultronställe i Haninge som du kan tipsa om?

- Många! Häringe Slott för en lunch, Rudans bad och naturområde, hela Tyrestaskogen och Årsta Havsbad som är en riktig sommarpärla.