2020-02-11 08:17Pressmeddelande

MOHV VÄLKOMNAR FYRA NYA PARTNERS

Lynn Treard, Katarina Bajric, Niklas Bergsten och Jannica Johansson.

MOHV erbjuder sedan ett par år tillbaka ett branschunikt och väl genomarbetat partnerkoncept för mäklare som känner sig redo för att ta nästa steg i karriären, men som inte är redo att gå in som franchisetagare. Här är fyra nya mäklare som tagit steget att bli MOHV Partner.

MOHV har idag ett 10-tal partners varav 4 är helt nya sedan årsskiftet. En av de som nu hoppat på partnerkonceptet är Niklas Bergsten i Bromma som jobbat som mäklare i området i 12 år. För Niklas var det ett självklart val.
     – Hårt jobb och framgång ska löna sig. Som Partner får man såklart ta mer ansvar men det finns även stora fördelar med att jobba och bygga upp ett eget bolag. Det är utvecklande och startsträckan blir kortare om man framöver skulle vilja bli delägare på något sätt, säger Niklas Bergsten.

– I vårt partnerkoncept får du hela uppsidan med att vara egen företagare men slipper ansvaret med att driva franchise. Du har dessutom kvar chef och kollegor och är fortfarande en i gänget. Du får med andra ord både äta kakan och ha den kvar, säger Erica Berg, försäljningschef på MOHV.

För Jannica Johansson i Haninge var det istället inkomsten som var det primära tillsammans med att få arbeta med de roliga och framgångsrika kollegorna på MOHV.
     – Med MOHVs partnerkoncept behåller du större delen av intäkten själv istället för tvärtom,  säger Jannica Johansson.

På samma kontor finns även Lynn Treard som arbetat som mäklare i 1,5 år och haft en riktig raketstart på sin karriär.
     – När man gör en riktigt bra månad vill man ju att det ska kännas ordentligt. Eftersom man dessutom behåller mycket mer av omsättningen gör det också att man inte måste sälja lika många bostäder men ändå har chansen att tjäna minst lika bra.Man styr sin lön och kan bunkra på ett helt annat sätt än när man är anställd., säger Lynn Treard.

På MOHVs Malmökontor sitter Katarina Bajric som också hon de senaste 2 åren haft en fantastisk utveckling. Även hon hoppade vid årsskiftet på som Partner.
     – Partnerkonceptet på MOHV är något annat än på många andra ställen. För mig kändes det som ett väldigt naturligt steg när pusselbitar så som omsättning och önskan om utveckling föll på plats. Att få möjligheten att ta sitt mäkleri till nästa nivå, i bolagsform med alla dess fördelar, är fantastiskt. Speciellt då det genomförs med enorm support från min chef och att jag får fokusera på att mäkla, säger Katarina Bajric.

– På MOHV vill vi etablera en ny standard i branschen. Därför erbjuder vi bäst och flest karriärmöjligheter, där partnerupplägget är en av dem. För oss är det viktigt att balans i vardagen och ett privatliv faktisk ska gå att kombinera med en framgångsrik mäklarkarriär. Det är troligen också därför vi har en lägre personalomsättning än övriga i branschen och nöjda medarbetare som skapar kundupplevelser i särklass, avslutar Erica Berg.

Vill du veta mer om MOHVs partnerkoncept och karriärmöjligheter, kontakta:
Erica Berg, Försäljningschef
erica.berg@MOHV.se