2022-04-26 08:00Pressmeddelande

MOHV OCH BROKR BLIR MOHV. INLEDER STORSATSNING I STOCKHOLM.

Sofie Vikström och Tomas Andersson, grundare av Brokr.Sofie Vikström och Tomas Andersson, grundare av Brokr.

Vill man bygga ett framgångsrikt mäklarföretag i Sverige kan man aldrig bli för stark i Stockholm. Över fyrtio procent av rikets samlade bostadsrättsvärde är koncentrerat till kommunen enligt Svensk Mäklarstatistik.

Så att MOHV och Brokr, två av stadens mest nytänkande mäklarföretag gör gemensam sak i Stockholm, är en branschnyhet av seismiska proportioner.

Vår affärsidé är så enkel att det gränsar till det banala. Vi skall locka till oss de bästa medarbetarna och ge dem branschens bästa förutsättningar att göra sitt jobb. Från villkor som skapar trygghet och gemenskap till överlägsna karriärmöjligheter, säger MOHVs VD Jonas Petersson.

Många av dem vi har haft ögonen på en längre tid arbetar på Brokr vilket födde tanken på ett sammangående.
– Redan tidigt i våra samtal insåg vi att tillsammans skulle bli en oerhört stark enhet med massor av erfarenhet och framåtanda, säger Erica Berg försäljningschef och vVD på MOHV.

Brokr, som startades för 6 år sedan av Tomas Andersson och Sofie Vikström, har med stor framgång utvecklat en egen omtyckt modell som värnar om mäklarens vardag och service mot kund. Kvaliteter som passar perfekt in i MOHVs kunderbjudande.
– MOHV är ett varumärke vi genuint tycker om och har låtit oss inspireras av, säger Brokrs Sofie Vikström. Framförallt har vi imponerats av hur starkt MOHV utvecklats de senaste åren. Att få fortsätta vår resa tillsammans känns otroligt kul och utmanande. Vi uppskattar MOHVs fokus och att de delar vår värdegrund. Brokr Fastighetsmäklare består vid sammangåendet av två kontor och 16 medarbetare som nu ansluter sig till mäklarföretaget MOHV.

Tillsammans blir man 16 medarbetare fördelat på tre kontor med fokus på innerstan och Hägersten.
– Att bli en del av MOHV är en fantastisk möjlighet, säger Tomas Andersson. Vi kommer arbeta lugnt, metodiskt och värna varandras erfarenheter för att få ut maximalt av detta samgående.

Redan från dag ett är vi ett starkt lag med gemensamt höga ambitioner. Med sammangåendet inleds en kraftfull satsning för MOHV i Stockholm. Tanken är att expandera med ytterligare tre nya kontor inom två år. Målet i närtid är att bli 25 medarbetare.
– Brokr har med sig ett stort fokus på nyproduktion i och runt Hagastan, så där öppnar vi ett nytt kontor inom kort, avslutar Jonas Petersson.

Totalt består MOHV av 32 kontor och 150 medarbetare runt om i Sverige.