2022-03-29 07:18Pressmeddelande

MOHV HAR UTSETT FÖRSÄLJNINGSCHEF ERICA BERG TILL vVD

De senaste åren har MOHV haft en mycket stark tillväxt både sett till omsättning men även av medarbetare och nya kontor runt om i landet. MOHV har som ambition att utveckla marknadens bästa franchisekoncept och vi har tagit stora steg de senaste åren. För att kunna möta det stora intresset stärker MOHV nu upp ledningen genom att utse försäljningschef Erica Berg till ny vVD.

- Erica har verkligen varit en starkt bidragande orsak till vår fina utveckling vi har haft de senaste åren och det känns verkligen jätteroligt att kunna erbjuda henne denna tjänst som innebär ett utökat ansvar och mandat, säger VD Jonas Petersson i en kommentar.

Erica har en lång karriär inom mäklarbranschen. Hon började mäkla redan 2002 och har hunnit med många olika utmaningar sedan dess. Hon har själv mäklat på olika marknader med mycket goda resultat, drivit och startat upp kontor och hunnit vara försäljningschef hos kollega i branschen innan hon tog rollen som försäljningschef på MOHV.

- Jag är väldigt stolt och glad över att få möjligheten att fortsätta vara en viktig del av MOHVs spännande tillväxtresa. Vi verkar i en gammaldags bransch som jag drivs av att få vara med att förändra och utveckla. Det ska vara lustfyllt och lönsamt att både göra karriär och att byta bostad hos oss och jag ser fram emot att få fortsätta slå nya rekord tillsammans med MOHV, säger Erica Berg.

vVD
erica.berg@mohv.se