2022-01-14 13:28Pressmeddelande

MOHV ETABLERAR SIG I STAFFANSTORP

Med ytterligare en pin på Sverigekartan är det nu Staffanstorpsbornas tur att erbjudas en dedikerad MOHVmäklare. Det är franchisetagarna i MOHV Lund, Michael Wisting, Jacob Edman och Fredrik Selmerhagen som tillsammans med fastighetsmäklaren och nu franchisetagaren Nur Asplund som startar MOHV Staffanstorp.

MOHV har fria gränser vilket innebär att mäklarna är fria att vara verksamma utanför sitt kontors område. Så även om Nur arbetade för MOHV Lund drogs hon mot Staffanstorp då hon själv bor i området.

- Jag ser det som en klar fördel för mina kunder att jag både är verksam fastighetsmäklare på orten och bor här själv. Därför blir mitt engagemang alltid extra personligt och min kunskap är alltid på topp vad gäller allt som finns, händer och kan upplevas i Staffanstorp.

Och det märks, Nur har tydligt under senaste året blivit en uppstickare på marknaden i Staffanstorp.

- Det känns så bra, riktigt kul när man ser att hårt arbete lönar sig. Att som ny aktör och ”yngre” förmåga lyckas peta bort en och annan av de gamla rävarna ger en riktig kick och boost. MOHV har alltid utmärkt sig gentemot de andra firmorna. Det känns helt rätt för mig att vara på ett företag med ett fräscht varumärke och som står för mycket nytänk inom branschen. Alltid roligare att vara en del av ett företag som är på en framåtmarsch än fastna i äldre mossigare metoder.

Michael, Fredrik och Jacob är övertygade om att satsningen de nu tillsammans med Nur gör i Staffanstorp är rätt.

- Med tanke på att Nur har valt att fokusera på Staffanstorp sedan hennes start och fått in både en fot och ett ben på marknaden kändes det givet att vi skulle ta nästa steg och starta kontor här också. Idag tangerar vi tredje/fjärde platsen på orten med bara en mäklare som aktivt jobbar mot Staffanstorp och målet är givetvis att bli ledande. Med fler aktiva och grymma mäklare i teamet så ser vi riktigt bra möjligheter att på sikt ta en stor del av marknaden och bli ett självklart val för väldigt många.

- Tveka inte att höra av dig till oss om du är mäklare och nyfiken på att vara med i vår satsning med att bli marknadsledande i en av Sveriges mest expansiva kommuner, avslutar Nur med.

NUR ASPLUND
Reg. Fastighetsmäklare & Franchisetagare MOHV Staffanstorp