2019-09-16 16:54Pressmeddelande

Mäklarföretaget MOHV och Vässla i samarbete.

null

Det snabbväxande mäklarföretaget MOHV parkerar bilen för ett smartare och grönare transportmedel – eldrivna moppar. En satsning som ska spara tid, bidra till en bättre stadsmiljö och färre parkeringsböter.

”På MOHV har vi en uttalad strategi att vara okonventionella och nytänkande i allt vi gör. Under en längre tid har vi letat efter en samarbetspartner som kan erbjuda oss ett transportalternativ som svarar upp mot den ambitionen. Mäklare spenderar en stor del av sin tid ute på vägarna, på väg till och från visningar och kundmöten. Vi ville göra det möjligt att komma ut till våra kunder så fort som möjligt, med så lite miljöpåverkan som möjligt, berättar MOHV´s VD Jonas Petersson”.

Sökandet kulminerade i ett möte med Vässla. Ett svenskt företag som sett en explosionsartad efterfrågan på sina snygga eldrivna moppar med återuppladdningsbara, bärbara batterier.

”När vi träffade teamet från Vässla kände vi att våra värderingar och ambitioner var desamma. Båda bolagen står inför en kraftig expansion i våra större städer och runt om i Sverige. Vi känner att vi tillsammans kan göra jättemycket för att synliggöra och utveckla våra båda verksamheter, säger Jonas.

Dan Svensson som är tillväxtchef på Vässla säger: ”Vässla och MOHV passar löjligt bra ihop. Båda är relativt unga företag som attraherar urbana och medvetna kundgrupper. Vårt mål är att hjälpa så många människor som möjligt att spara tid i sin vardag. Och nu får vi möjlighet att hjälpa MOHVs medarbetare med ett smartare och effektivare sätt att förflytta sig, samtidigt som de bidrar med att våra produkter syns ute i stadsbilden. En riktig win-win.” avslutar Dan.